EL FEUDALISME

 

QUE EN SABIA?


Per a dir la veritat, per mi e
l feudalisme era u tema completament desconegut, la paraula feudalisme nomes la
relacionava amb “feudals”, i encara que coneixia la paraula, si em preguntaves no t’hagués sapigut dir absolutament res del tema; apart d’això, era un tema com “extraterrestre”. Encara que aquest no ha sigut el tema que mes m’ha agradat de socials, ha sigut un tema que crec que em servirà d’ajuda en un futur.

QUE HE APRES?

La veritat, hem après tantes coses que no se per on començar; primer de tot, dir que em va semblar molt interesant que n’hi hagin tants castells a Catalunya, no m’ho esperava, ja que, sincerament, jo no coneixia ni un sol nom abans de començar el tema.


Cada classe ens feien la historia de cada castell, i d’aquesta manera, se’m va fer molt mes
fàcil i dinàmic d’aprendre, i ara conec mes, com ara el Castell de Tamarit, la Torre de la Mora, el Castell d'Altafulla, el Castell de Torredembarra, el Castell de Miravet, etc...

A part d’això ens han ensenyat mes coses, d’història, i de tites les lleis i guerres que hi havien entre els cristians, i musulmans, com ara la llei d’aprisió; la veritat en classe em va semblar una mica salvatge i classista com es vivia a l’època, però suposo que nomes era una manera de sobreviure.

Una altre cosa que em va sobtar molt, va ser que eren bastant estratègics, en quant a les maneres de defensa, tenien moltes, i bastant ben ideades per a der sincers, com per exemple les seves maneres de comunicació, amb fum o fins i tot coloms missatgers.

COM HO HE APRES?


Això ja ho he dit en altres temes, però crec que encara ho repeteixo, m’ha agradat molt la manera d’ensenyar, aquest tema podria haver dit 1000 vegades mes avorrit o teòric, però el cesc ha aconseguit fer-ho mes interesants amb classes dinàmiques, i entretingudes. Al principi ens va utilitzar a mi i a un company com a  exemple de cristians i musulmans, i apart de que casi se’m cau l’ordinador de la taula, va ser bastant divertit i d’aquesta manera mes fàcil de en recordar-se.

La informació sobre cada castell la trobarem a Carpetes D'aprenentatge, a l'apartat del riu Gaià on allí, en cada castell ens expliquen informació ajudat amb imatges i animacions, que per alguna estranya raó, als últims castells no funcionaven, i el Cesc va utilitzar trucs de hacker per solucionar-ho.

 

COM M’HAN EVALUAT?

Bàsicament ens han avaluat en tres etapes; la primera en un treball en parelles, de els sis primers castells que hi havien, la veritat estic bastant orgullosa d’aquest treball, on el meu company i jo vam aconseguir una molt bona nota, per alguna raó, nosaltres no sabíem que s’havia de fer un altre castell mes , i nosaltres no ho vam fer, però seguim contents amb la nota.

Després va ser l’altre meitat de la fia, d’aquesta també estic contenta, no vaig treure tanta nota com el primer, però he de dir que aquest tema em costa mes, i no vaig estar a alguna classe, així que estic orgullosa.

Com a ultima avaluació vam tindre el test, la veritat no estic gens contenta amb la nota, se que podria haver sigut millor, per mes que aquest tema em constava bastant, ja que jo de historia i geografia de Catalunya no en se res. Per espero que amb les altres notes em faci una bona mitja a final de trimestre, encara tinc esperances.

Comentarios

  1. dàixò es tracta de fer una mitja amb notes agafades de forma diferent.
    m'agrada la forma com ho relates, segueix així

    ResponderEliminar

Publicar un comentario